З 2 студзеня 2023 г.уступае ў дзеянне з дапаўненнямі і змяненнямі Закон Рэспублікі Беларусь ад 18 ліпеня 2011 г. № 300-З «Аб зваротах грамадзян і юрыдычных асоб» (рэд. ад 28.06.2022).
Закон Рэспублікі Беларусь ад 18 ліпеня 2011 г. № 300-З «Аб зваротах грамадзян і юрыдычных асоб» (рэд. ад 28.06.2022) устанаўлівае падачу ў дзяржаўныя органы і іншыя дзяржаўныя арганізацыі электронных зваротаў і атрыманне адказаў (апавяшчэнняў) на іх з дапамогай дзяржаўнай адзінай (інтэграванай) рэспубліканскай інфармацыйнай сістэмы ўліку і апрацоўкі зваротаў грамадзян і юрыдычных асоб (сістэма ўліку і апрацоўкі зваротаў).
Доступ карыстальнікаў да сістэмы ўліку і апрацоўкі зваротаў забяспечваецца з дапамогай сайта ў глабальнай кампутарнай сеткі Інтэрнэт па адрасе: обращения.бел
Заяўнікі ў сістэме ўліку і апрацоўкі зваротаў:
– рэгіструюцца з дапамогай запаўнення формы рэгістрацыі на сайце обращения.бел;
– падаюць электронныя звароты і атрымліваюць адказы (паведамлення) на іх;
– праглядаюць пералік пададзеных электронных зваротаў і статус іх разгляду;
– накіроўваюць аператару сістэмы ўліку і апрацоўкі зваротаў інфармацыйныя паведамленні і запыты на кансультацыю па пытаннях функцыянавання сістэмы ўліку і апрацоўкі зваротаў.
Заяўнікі (за выключэннем асоб, якія з’яўляюцца адміністратарамі арганізацый або адказнымі асобамі) рэгіструюцца ў сістэме ўліку і апрацоўкі зваротаў шляхам унясення ў форму рэгістрацыі на сайце звароту.бел наступных звестак пра сябе:
– прозвішча, уласнае імя ,імя па бацьку (калі такое маецца), адрас месца жыхарства (месца знаходжання), абаненцкі нумар сотавай рухомай электрасувязі, адрас электроннай пошты – для фізічнай асобы;
– уліковы нумар плацельшчыка, найменне, адрас месца знаходжання арганізацыі, а таксама прозвішча, уласнае імя, імя па бацьку (калі такое маецца), адрас электроннай пошты і абаненцкі нумар сотавай рухомай электрасувязі кіраўніка або асобы, упаўнаважанай ва ўстаноўленым парадку падпісваць звароты – для юрыдычнай асобы.
У ходзе рэгістрацыі заяўнік (за выключэннем асобы, якая з’яўляецца адміністратарам арганізацыі або адказнай асобай):
– пацвярджае абаненцкі нумар сотавай рухомай электрасувязі шляхам унясення кода пацверджання, атрыманага ў СМС-паведамленні на ўказаны нумар;
– пацвярджае адрас электроннай пошты шляхам пераходу па спасылцы, атрыманай на ўказаны адрас;
– прымацоўвае які належыць яму сертыфікат адкрытага ключа або біяметрычны дакумент у выпадку яго выкарыстання для ідэнтыфікацыі і аўтэнтыфікацыі ў сістэме ўліку і апрацоўкі зваротаў.
Па завяршэнні рэгістрацыі заяўніка (за выключэннем асобы, якая з’яўляецца адміністратарам арганізацыі або адказнай асобай) сістэма ўліку і апрацоўкі зваротаў у аўтаматычным рэжыме фарміруе асабісты Электронны кабінет заяўніка.
Заяўнік (за выключэннем асобы, якая з’яўляецца адміністратарам арганізацыі або адказнай асобай) для ідэнтыфікацыі і аўтэнтыфікацыі ў
сістэме ўліку і апрацоўкі зваротаў заяўнікі можа выкарыстоўваць:
– лагін і пароль, сфармаваныя ім пры рэгістрацыі ў сістэме ўліку і апрацоўкі зваротаў;
– лагін і пароль, сфармаваныя ў працэсе рэгістрацыі ў нацыянальнай паштовай электроннай сістэме;
– які належыць яму сертыфікат адкрытага ключа або біяметрычны дакумент.
Пасля праходжання заяўнікам (за выключэннем асобы, якая з’яўляецца адміністратарам арганізацыі або адказнай асобай) працэдур ідэнтыфікацыі і аўтэнтыфікацыі сістэма ўліку і апрацоўкі зваротаў ажыццяўляе яго аўтарызацыю шляхам прадастаўлення магчымасці выкарыстання ў асабістым электронным кабінеце функцыянальных магчымасцяў, даступных заяўніку.
Электронныя звароты грамадзян, у тым ліку індывідуальных прадпрымальнікаў (далей – грамадзян), і юрыдычных асоб разглядаюцца адміністрацыяй ААТ ” Мэбля Інтэр’ер Цэнтр» у адпаведнасці з патрабаваннямі Закона Рэспублікі Беларусь ад 18.07.2011 № 300-З «Аб зваротах грамадзян і юрыдычных асоб» у рэдакцыі Закона Рэспублікі Беларусь ад 28.06.2022 № 176-З «Аб змяненні Закона Рэспублікі Беларусь «Аб зваротах грамадзян і юрыдычных асоб».
«У адпаведнасці з пунктам 1 артыкула 12 Закона Рэспублікі Беларусь ад 18 ліпеня 2011 г.» Аб зваротах грамадзян і юрыдычных асоб ” звароты выкладаюцца на беларускай або рускай мове.
Электронны зварот-зварот заяўніка, пададзены з дапамогай сістэмы ўліку і апрацоўкі зваротаў.
У адпаведнасці з артыкулам 25 Закона электронныя звароты грамадзян у абавязковым парадку павінны ўтрымліваць:
– найменне і (або) адрас арганізацыі альбо пасада і (або) прозвішча, уласнае імя, імя па бацьку (калі такое маецца) альбо ініцыялы асобы, якім накіроўваецца зварот;
– прозвішча, уласнае імя, імя па бацьку (калі такое маецца) альбо ініцыялы грамадзяніна, адрас яго месца жыхарства (месца знаходжання);
– пераказ сутнасці звароту;
Да электронных зваротаў, якія падаюцца прадстаўнікамі заяўнікаў, павінны прыкладацца дакументы ў электронным выглядзе, якія пацвярджаюць іх паўнамоцтвы.
Сутнасць электроннага звароту не можа выкладацца з дапамогай спасылак на інтэрнэт-рэсурсы. Тэкст звароту павінен паддавацца прачытання. Не дапускаецца ўжыванне ў зваротах нецэнзурных альбо абразлівых слоў ці выразаў.
Пры незахаванні патрабаванняў, устаноўленых часткамі першай-трэцяй пункта 2 артыкула 25 Закона, электронны зварот можа быць пакінуты без разгляду па сутнасці ў парадку, устаноўленым пунктам 4 артыкула 15 Закона.
Адказы (паведамлення) на электронныя звароты накіроўваюцца з дапамогай сістэмы ўліку і апрацоўкі зваротаў.
На электронныя звароты даюцца пісьмовыя адказы (накіроўваюцца пісьмовыя паведамленні) у выпадку, калі заяўнік у сваім электронным звароце просіць накіраваць пісьмовы адказ.
Электронныя звароты павінны быць разгледжаны не пазней за пятнаццаць дзён, а звароты, якія патрабуюць дадатковага вывучэння і праверкі — не пазней за адзін месяц, калі іншы тэрмін не ўстаноўлены заканадаўчымі актамі.
У выпадку, калі для вырашэння выкладзеных у зваротах пытанняў неабходныя здзяйсненне пэўных дзеянняў (выкананне работ, аказанне паслуг), атрыманне інфармацыі з замежнай дзяржавы ў тэрміны, якія перавышаюць месячны тэрмін, заяўнікам у тэрмін не пазней аднаго месяца з дня, наступнага за днём паступлення зваротаў, накіроўваецца электроннае (пісьмовае) апавяшчэнне аб прычынах перавышэння месячнага тэрміну і тэрмінах здзяйснення такіх дзеянняў (выканання работ, аказання паслуг) або тэрмінах разгляду зваротаў па сутнасці (пункт 3 артыкула 17 Закона).
Адказ на электронны зварот або рашэнне аб пакіданні звароту без разгляду па сутнасці адміністрацыі могуць быць абскарджаны ў Мінскі гарадскі выканаўчы камітэт у парадку, устаноўленым заканадаўствам (пункт 6 артыкула 20 Закона).
У адпаведнасці з артыкулам 16 Закона заяўнік мае права адклікаць свой зварот да разгляду яго па сутнасці шляхам падачы адпаведнай пісьмовай або электроннай заявы.
У выпадку адклікання заяўнікам свайго звароту адміністрацыя ААТ ” Мэбля Інтэр’ер Цэнтр» спыняе разгляд такога звароту па сутнасці без паведамлення аб гэтым заяўніка.
Калі паступаючыя пісьмовыя і (або) электронныя звароты аналагічнага зместу ад розных заяўнікаў носяць масавы характар (больш за дзесяць зваротаў), адказы на такія звароты па рашэнні кіраўніка арганізацыі або асобы, упаўнаважанай ім падпісваць ва ўстаноўленым парадку адказы на звароты, могуць размяшчацца на афіцыйным сайце арганізацыі ў глабальнай камп’ютарнай сетцы Інтэрнэт без накіравання адказаў (апавяшчэнняў) заяўнікам.
Пасля размяшчэння на афіцыйным сайце арганізацыі ў глабальнай камп’ютарнай сетцы Інтэрнэт інфармацыі, прадугледжанай пунктам 1 гэтага артыкула, наступныя пісьмовыя і (або) электронныя звароты аналагічнага зместу не падлягаюць разгляду і адказы (паведамлення) на іх заяўнікам не накіроўваюцца.
ААТ ” Мэбля Інтэр’ер Цэнтр» разглядае пытанні, выкладзеныя ў зваротах, у рамках кампетэнцыі, у адпаведнасці з патрабаваннямі дзеючага заканадаўства.